Kassasoftware Midelco
- U bevindt zich hier:
- software
- Midelco
Moduleerbare software
De toepassing is eenvoudig en gebruiksvriendelijk, biedt de mogelijkheid om de voorraad proactief te beheren, de geleverde goederen snel in te klaren en van de juiste productinformatie te voorzien. Het pakket is zodanig ontworpen dat het flexibel aangepast kan worden aan de specifieke noden van uw bedrijf. Het kan gebruikt worden in een lokaal netwerk of via de cloud, en dat zowel bij één winkel met meerdere werkposten of door verschillende filialen met meerdere magazijnen.
Optimalisatietool
Voor een modeketen met verschillende filialen is tracking en tracing van groot belang. Dit vraagt naar tools om het aanbod van de verschillende producten in de verschillende filialen op elkaar af te stemmen. Hiervoor voorziet Dirmacom in optimalisatietools die een automatische rotatie van de producten en de stock bewerkstelligen in plaats van dit manueel te laten verlopen.
Webkoppeling
Midelco maakt het “in reservatie” plaatsen van verschillende producten zowel in de winkels als via de website mogelijk. Cadeaubonnen, tegoedbonnen, speciale acties… kunnen zowel op het web als in de winkel door elkaar gebruikt worden. Via sms of mail wordt de klant eenvoudig verwittigd als zijn reservatie opgehaald kan worden. Dit geautomatiseerd systeem vermindert de te verwerken oproepen voor de winkeliers, de opslagduur van goederen. Verlies van klantenorders behoort tot het verleden en de klantenservice verbetert.
Datamining via mailmodule
Aan de hand van klantenhistorieken kunnen gerichte mailings plaatsvinden. Via acties kunnen specifieke doelgroepen samengesteld worden. Zo kan de doelgroep gericht op de hoogte worden gehouden van nieuwigheden of speciale acties. Met de mailmodule verzendt de handelaar eenvoudig gepersonaliseerde promotionele of publicitaire e-mails naar de klanten. Dit aan de hand van de verzamelde klantgegevens in de databank. Daarnaast vermijdt het systeem de blokkade door internetproviders die verzending van e-mails in massa als spam kunnen beschouwen. De database maakt het ook mogelijk in slechts enkele seconden specifieke klantgegevens terug te vinden.
Koppeling met webshop
Met de komst van e-commerce is er nood aan één platform. Zowel verkopen via het web als direct in de winkels moet naadloos door elkaar gebruikt kunnen worden. Midelco kan perfect communiceren met de websitebouwer van uw keuze. Alles wordt gestuurd vanuit Midelco en alle verdere afhandeling van de orders, retours en terugbetalingen word beheerd in Midelco. U kunt ook werken met de stock van de leverancier zelf. Achterliggend worden artikels via de webshop gelinkt met de stock van de leverancier en zo automatisch door besteld.
Eén overkoepelende tool
Dirmacom zorgt met Midelco voor één tool die een volledig en eenvoudig beheer mogelijk maakt. De koppeling met onze software zorgt voor online verkopen en automatische verwerking van de stock, verkochte goederen en betalingen. Het pakket biedt mogelijkheden tot het beheren van zowel stock, als orders, transfers, retours, het reserveren per mail, het ontvangen van een sms wanneer de reservatie binnen is, een overzicht op de stocks van verschillende leveranciers en meer.
Koppelen van foto’s aan de artikelfiches en de website
Meer en meer worden professionele foto’s voor de website met speciale fotoboxen gemaakt. Deze fotoboxen gaan roterende foto’s maken van de producten. Deze foto’s kunnen eenvoudig gekoppeld worden aan de artikelfiche en met één muisklik direct online op uw website geplaatst. Het volledig beheer van uw website gebeurt vanuit Midelco.
Eenvoudige informatie-uitwisseling voor de webbouwer
Aan de hand van een API als communicatieplatform tussen Midelco en de websitebouwer wordt een volledige integratie mogelijk gemaakt. Zo kunnen zowel gegevens als instructies tussen de verschillende computerprogramma’s eenvoudig uitgewisseld worden. Het communicatieplatform draait hierbij op een Microsoft SQL database met c-sharp.NET als ontwikkeltaal. Zo is alle belangrijke info vlot beschikbaar in de vorm van grafieken in een gepersonaliseerde lay-out naar keuze.
Veiligheid via hosting
Een extra kracht van het platform is dat de applicatie zowel kan draaien op lokale pc’s en servers als via hosting. Zo kunnen dure investeringen in firewalls en back-ups tegen cryptovirussen vermeden worden. Op de hosting is de bestaande beveiliging uiterst hoog en bovendien is de data steeds en overal beschikbaar. Doordat alle voorraad op één plaats staat is de stock steeds correct. Zo wordt vermeden dat hetzelfde artikel op twee plaatsen tegelijk verkocht kan worden.
Verwerking van bonnen
De fashionsoftware is afgestemd op de verschillende kanalen waardoor een cadeaubon, tegoedbon en waardebon zowel bruikbaar is in de winkels als op de webshop. In een handomdraai worden de cadeaubonnen verwerkt, ongeacht in welke winkel ze uitgeschreven worden. Met Midelco is het onmogelijk cadeau- en tegoedbonnen meerdere keren te innen.
Sterk in statistieken
Midelco koppelt de gegevens in verband met leveranciers, voorraden en artikelenbeheer, marketingacties, klanten en verkoop allemaal aan elkaar. Dit is op elk moment in een helder overzicht beschikbaar. Door de grafische weergave van de cijfers krijgt u in één oogopslag een juist beeld van uw business. Deze grafische statistieken maken het mogelijk om alle data snel en overzichtelijk te kunnen bekijken en analyseren. Uitgebreide rapporten blijven uiteraard ook beschikbaar voor de voorbereiding van aankopen, het opstellen van de aankoopbudgetten, gerichte marketingacties en nog veel meer. Bovendien zijn de rapporten steeds volledig aanpasbaar in functie van de vraag van de klant. Per kassa of per verkoper kan een overzicht genereerd worden dat helpt bij het nemen van onderbouwde beslissingen. Alle rapporten worden vanuit een grid aangemaakt en zijn ook eenvoudig op het scherm op te roepen. Dit bespaart weer een hoop papier.
Meertalig pakket
Midelco is meertalig en momenteel beschikbaar in het Nederlands en Frans. Het kan bovendien eenvoudig uitgebreid worden naar andere talen en landen. BTW tarieven per land kunnen ingesteld worden. Wij hebben zowel klanten in Nederland als in Luxemburg. Verder is er ook professionele telefonische support voorzien in zowel Nederlands, Frans als Engels.
Gepersonaliseerde beheerdersrechten:
Midelco maakt het mogelijk om rechten toe te kennen per gebruiker of gebruikersgroep. Zo worden financiële gegevens enkel zichtbaar voor gebruikers met voldoende rechten.
Mogelijkheid tot maatwerk
Onze klanten maken allen gebruik van hetzelfde softwarepakket wat verschillende voordelen biedt. Dit kan uitgebreid worden met verschillende extra opties en specifiek maatwerk op verzoek van de klant. Deze functionaliteiten zijn dan enkel zichtbaar voor de klant die dit maatwerk aangevraagd heeft.
Consultancy door specialisten
Door onze jarenlange ervaring in de sector kunnen wij u bijstaan bij het optimaliseren van uw businessprocessen. Efficiënt werken is een must geworden in onze huidige maatschappij om ons te wapenen tegen de snel veranderende omgeving. Wij staan onze klanten bij met advies en stellen doelgerichte oplossingen voor.
Integratie met boekhoudpakketten
Door onze plug-in met meerdere boekhoudpakketten kunnen de zakencijfers nu automatisch ingelezen worden in de boekhouding en op de juiste rekeningen geboekt. Dit zowel voor kassaverkopen als facturen, cadeaubonnen en kortingen. Op die manier worden fouten vermeden en is er een volledige integratie met uw boekhouding.
Kioskverhaal
Dirmacom zet aan tot een totaalbeleving en biedt een totaaloplossing in de winkels. Om deze beleving te vergroten en meer service te bieden, kiest Dirmacom steeds voor vernieuwende technieken. Hierbij kan een klant, al dan niet met de hulp van een verkoopmedewerker, in de winkel op zoek gaan naar zijn droomartikel. Is het artikel niet in de winkel beschikbaar kan het nagestuurd worden of opgehaald in een filiaal naar keuze. Alle opvolging is volledig traceerbaar.
De kiosktoepassing is een interactieve applicatie die het mogelijk maakt om een massa aan informatie aan de klant door te geven. Op de touchscreens is het mogelijk om promoties, nieuwe producten en komende evenementen te afficheren. Daarnaast zorgt de kiosktoepassing voor interactiviteit. Zo kan de klant online een formulier voor informatie-aanvraag invullen, zich registeren voor de nieuwsbrief of zich inschrijven voor een evenement.
Gebruiksvriendelijke interface met touchscreen
Midelco maakt het voor de klanten mogelijk om direct hun bestelling te plaatsen via de kiosk die voorzien wordt van een gebruiksvriendelijke interface met touchscreen. De bediening ervan is uiterst intuïtief. Uw bestelde artikels liggen klaar aan de kassa of worden nagestuurd, enkel nog uw code doorgeven die u via SMS ontvangen heeft en afrekenen. Wachttijden aan de kassa worden minimaal.
EDI communicatie
Met de EDI (Electronic Data Interchange), worden de bestellingen en leveringen tussen de retailer en leverancier geautomatiseerd. Door te werken met de EAN codes van de leverancier kunnen eenvoudig bijbestellingen gebeuren.
Koppeling met de betaalterminals
Als gecertifieerde partner van ATOS Worldline Banksys en CCV Cardfon wordt het te betalen bedrag automatisch naar de terminal getransfereerd. Gedaan met fouten, verkeerde bedragen en kasverschillen. Het systeem controleert de type kaart en voert zo nodig automatische correcties door. Kasverschillen en verkeerde betaalwijzen behoren tot het verleden. Dirmacom beschikt over de certificatie van Banksys om betaalterminals van Banksys te gebruiken voor de koppeling van haar softwareprogramma.
Met deze eenvoudige koppeling kan Dirmacom vanuit het kassasysteem rechtstreeks het bedrag naar de Banksys-terminal zenden. Doordat een tussenkomst van de verkoper overbodig wordt, worden vergissingen aan de kassa zo ook vermeden. Eens de klant de banktransactie heeft gevalideerd, stuurt de betaalterminal de validatie terug waarna het kassasysteem vervolgens de betaling bekrachtigt.
Dirmacom volgt de betalingen en verwerkingen automatisch op. Het kassasysteem is compatibel met alle betaalkaarten die door de betaalterminal aanvaard worden waaronder VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Bancontact en meer. De betalingsmogelijkheden worden gekoppeld aan het kassasysteem. Met onze software worden de betalingen in kaart gebracht wat handig is bij de telling en controle van de kassa. Daarnaast zorgt de integratie van online betaalmogelijkheden ervoor dat klanten snel en eenvoudig kunnen betalen.
Hardware
Wie kiest voor de software van Dirmacom kiest steevast voor een totaaloplossing. Wij zorgen daarom ook voor hardware die aansluit op de software en de noden van de klanten. Dat kan gaan van computers, tot printers, licenties en eID-kaartlezers.
Totaaloplossing
Midelco biedt zowel de oplossing voor een single shop als voor verschillende filialen met e-commerce en een centraal magazijn. De applicatie kan zowel op een PC/ server lokaal als via hosting draaien.